חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההבדלים בין פרגולות אלומיניום לפרגולת עץ?

פרגולה היא סוג של ביתן שבנוי בגינות, מרפסות וחצרות. פרגולה יכולה להיות מורכבת מחומרים שונים כמו עץ, אלומיניום או ויניל. זה יכול להיות גם עם גג או לא.

בחלק זה נדון בהבדלים בין פרגולות אלומיניום לפרגולות עץ. פרגולות אלומיניום עשויות אלומיניום, בעוד פרגולות עץ עשויות מעץ. ההבדל העיקרי הוא שאלומיניום הוא חומר עמיד יותר מעץ. אלומיניום יכול להחזיק מעמד עשרות שנים לפני שיש צורך להחליפו. עץ, לעומת זאת, יהיה צורך להחליף כל כמה שנים בגלל ריקבון וחרקים.

פרגולת אלומיניום ניתנת לשימוש בכל האקלים ואילו עץ אינו יכול לשמש מכיוון שהוא רגיש לבליה מגשם וחשיפה לשמש. לאלומיניום יש גם נקודת מחיר נמוכה יותר מעץ, מה שהופך אותם לאופציה משתלמת יותר עבור צרכנים שרוצים חלל חיצוני אטרקטיבי מבלי לשבור את התקציב שלהם.

פרגולות עץ הן מסורתיות יותר וטבעיות למראה, אך הן דורשות יותר תחזוקה. פרגולות אלומיניום זולות יותר ופחות תחזוקה, אך הן אינן עמידות או טבעיות.

היתרונות של אלומיניום לעומת עץ

פרגולות אלומיניום מגוונת ביתרונותיה על פני עץ. לדוגמה, אלומיניום קל יותר להתקנה ולתחזוקה מכיוון שאין צורך לצבוע או להכתים אותו. יש לו גם היתרון שהוא עמיד בפני קורוזיה כך שהוא יחזיק מעמד זמן רב יותר מעץ.

מאידך, האלומיניום פחות עמיד מעץ מכיוון שהוא יכול להיסדק במזג אוויר קר או כאשר הוא נפגע מרוחות חזקות. אחד החסרונות העיקריים של האלומיניום הוא שהוא לא נראה טבעי כמו פרגולות עץ, מה שעשוי להוות בעיה עבור חלק מבעלי בתים שרוצים שהפטיו שלהם ייראה כמו מפלט בחצר האחורית מביתם.