חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי שמלת כלה נפוחה?

שמלת כלה נפוחה היא שמלה באורך מלא המורכבת לרוב מטול ותחרה. שמלות אלה מצוידות בדרך כלל בחלק העליון ואז מתרחבות למטה.

שמלות נפוחות לובשות בדרך כלל כלות במהלך הטקס, אך ניתן ללבוש אותן גם לאירועים רשמיים אחרים כגון נשפים, תחרויות וסוגים אחרים של חתונות.

ישנם סגנונות שונים של שמלות כלה נפוחות לבחירה: שמלות נשף, חצאיות בגזרת A, חצאיות בתולת ים וכו'.

המילה "פאף" נגזרת מהמילה "פוף", שהיא צרפתית עבור כרית קטנה או כרית. ניתן להשתמש במונח גם כדי לתאר סגנון של בד בעל מרקם מוגבה, כגון קטיפה או קטיפה.

שמלות כלה נפוחות מתאפיינות בשימוש בחצאיות ושרוולים נפחיים. לרוב הם עשויים מבדים כמו טול ואורגנזה, בעלי תחושה אוורירית וקלילה שנעה יפה בגוף.

שמלה ארוכה ונפוחה עשויה בדרך כלל מבד בהיר כמו שיפון וכוללת שרוולים ארוכים עם חיתוך תחרה עדין. סגנון זה מושלם עבור חתונות רשמיות ומסיבות קוקטייל בהן אתן רוצות להתבלט מבלי להיות חושפניות או צעקניות מדי.

מה ההבדל בין טול, טפטה ואורגנזה?

שמלות נפוחות הן סוג של שמלה שיש להן בד נוסף שיוצר מלאות. הן נקראות גם "שמלות עם חצאית מלאה". הן יכולות להיות עשויים מחומרים שונים כמו משי, קטיפה, טול, טפטה ואורגנזה.

טול הוא חומר קל אשר משמש בדרך כלל עבור החצאית או השכבה העליונה של השמלה. לרוב הוא עשוי מרשת ניילון או רשת משי ויש לו מראה דומה לקורי עכביש. ניתן לקשט אותו גם עם תחרה, חרוזים ופאייטים.

טפטה הוא עוד בד קל משקל בעל מראה דומה לפוליאסטר אך ניתן להכין אותו גם ממשי או כותנה. הוא משמש לעתים קרובות עבור חצאיות נפוחות מכיוון שהוא לא מתקמט בקלות וניתן לצבוע אותו.

הכנסי לאתר של קלייר שמלות כלה ותוכלי לראות את כל העיצובים של שמלות כלה נפוחות